WSMed - postaw na zawód z przyszłością
Doskonale wyposażone laboratoria oraz pracownie praktycznej nauki zawodu. Wysoko wyspecjalizowana kadra naukowa. Nowoczesne Centrum Symulacji Medycznej. Warsztaty i kursy zakończone zdobyciem certyfikatu. W Wyższej Szkole Medycznej w Białymstoku warto studiować!
Wyższa Szkoła Medyczna w Białymstoku to idealna uczelnia niepubliczna dla osób zastanawiających się nad wyborem swojej życiowej drogi zawodowej oraz chcących dokonać rewolucji w swoim dotychczasowym życiu i zmienić zawód na medyczny. Jest to uczelnia z wieloletnią tradycją kształcąca od lat w zawodach medycznych - pielęgniarstwo (3-letnie studia I stopnia stacjonarne i 3,5-letnie niestacjonarne oraz 2-letnie studia II stopnia niestacjonarne), ratownictwo medyczne (3-letnie studia I stopnia niestacjonarne), fizjoterapia (5-letnie jednolite studia magisterskie stacjonarne i niestacjonarne) oraz kosmetologia (3-letnie studia I stopnia stacjonarne i niestacjonarne oraz 2-letnie studia II stopnia stacjonarne i niestacjonarne).
Refundacja igieł do penów insulinowych PIC Insupen Original
Od 1 marca br. diabetycy mogą korzystać z refundacji igieł do penów insulinowych. Ile wynosi wysokość refundacji i jak można z niej skorzystać?
Insulinoterapia – dla kogo?
Cukrzyca to przewlekła choroba metaboliczna spowodowana zaburzeniem wydzielania lub działania insuliny - hormonu produkowanego przez trzustkę. Insulina jest niezbędna do prawidłowego metabolizmu węglowodanów, białek i tłuszczów. Chorzy na cukrzycę typu 1 wytwarzają zbyt małe ilości tego hormonu, dlatego ich życie uzależnione jest od insuliny dostarczanej z zewnątrz.
Czytaj więcej: Refundacja igieł do penów insulinowych PIC Insupen Original
Box higieniczny potrzebującym z Ukrainy
„Pomaganie mamy w naturze” – pod takim hasłem sieć drogerii Natura rozpoczyna kolejną akcję pomocy obywatelom Ukrainy, którzy schronili się w Polsce przed wojną. W ramach akcji drogerie przygotowały boxy składające się z artykułów higieny osobistej, które trafią do potrzebujących. Każdy członek Klubu Natura może przekazać paczkę o wartości 89,99 zł. jedynie za koszt wysyłki.
Szampon, płyn do mycia ciała, pasta i szczoteczka do zębów, podpaski – to tylko niektóre produkty, które znajdują się w paczce przygotowanej przez Naturę. Każdy box składa się z produktów o wartości 89,99 zł, ale osoba, która zadeklaruje wsparcie potrzebującym, zapłaci jedynie 19,99 zł – czyli kwotę, która pokrywa koszty przesyłki i pakowania paczki. Resztę finansuje Natura, polska firma, która od 25 lat zarządza siecią drogerii Natura.
Wiosenne przesilenie czy konsekwencja COVID-19?
Za oknem wiosenna aura, przyroda budzi się do życia, chcemy aktywnie korzystać ze słonecznej pogody, jednak nawet umiarkowana aktywność sprawia, że szybko czujemy się zmęczeni. Do tego częściej boli nas głowa, czujemy rozdrażnienie. Skąd ten stan?
Co ciekawe, złe samopoczucie po zimie ma swoje naukowe uzasadnienie i nazwę: syndrom zmęczenia wiosennego. Powodów spadku formy u progu wiosny może być co najmniej kilka. Nie bez znaczenia jest chociażby fakt, że pogoda w marcu i kwietniu bywa bardzo kapryśna i osłabienie może wynikać z wahań temperatur i ciśnienia.
Czytaj więcej: Wiosenne przesilenie czy konsekwencja COVID-19?
12 Kwietnia - Międzynarodowy Dzień Czekolady
Czekoladę uwielbiają niemal wszyscy, niezależnie od wieku. To jeden z tych produktów, który poza pysznym, słodkim smakiem, jest bazą większości deserów, a nawet dodatkiem do dań wytrawnych. Już niewielka jej dawka wyzwala w naszym mózgu wyrzut endorfin, a odpowiednio dobrany przysmak dostarcza dziennej dawki magnezu. Glovo podsumowało, jakie rodzaje czekolady wybieramy chętniej, kiedy i w jakich miastach dajemy się skusić na deser z dostawą pod drzwi najczęściej, a także jak wypada pod tym kątem Polska na tle świata. Podpowiadamy, skąd wywodzi się czekolada i jakie ma właściwości.
12 kwietnia obchodzimy jeden z najsłodszych dni w całym roku – Światowy Dzień Czekolady. Ten jeden z najpopularniejszych słodkich przysmaków znajdziemy na każdym kroku, zarówno w sklepach, jak i kawiarniach czy restauracjach. Doceniana od setek lat, stała się symbolem kulinarnej rozkoszy, zarówno w wersji deserowej, gorzkiej, mlecznej, białej, a ostatnio także... różowej.
Wiosenne przebudzenie z Plussszem
Wiosną każdy z nas aż rwie się do ćwiczeń. Po zimowych miesiącach organizm domaga się aktywności na świeżym powietrzu i zrzucenia nagromadzonych przez zimę kilogramów. Zanim jednak rzucisz się w wir treningów na świeżym powietrzu, zadbaj o odpowiednie nawodnienie i energię wspólnie z suplementami diety Plusssz!
Trening pod chmurką
Trening na świeżym powietrzu w dzisiejszych czasach jest bardzo prosty. Wystarczy trochę samozaparcia, dobra playlista i do dzieła! Jeśli nie masz w okolicy siłowni na świeżym powietrzu, to pamiętaj, że wspaniały trening na mięśnie nóg, pośladków i brzucha można wykonać przy pomocy zwykłej ławeczki w parku. Wiele ćwiczeń można robić przy ścianie, a hantle – zastąpić bidonem z Plusssz Elektrolity. Jeśli trudno Ci się zmotywować albo nie możesz się skoncentrować na treningu, zaproś do wspólnych ćwiczeń przyjaciół - w grupie zawsze raźniej!
Wiosna w kolorze fuksji – wyraź siebie z Crunlight
Wyrażać siebie można na wiele sposobów – jednym z nich jest ubiór. Poprzez kolorowe stylizacje czy różnorodne dodatki można subtelnie uwidaczniać wewnętrzne ja. Jedną z barw, która pasuje każdej kobiecie, niezależnie czy tkwi w niej wewnętrzna anielica czy diablica, jest fuksja. Natomiast dodatkiem, który zmieści się do torebki (bez względu na jej kolor) są prażynki Crunlight.
Wiosna to perfekcyjny czas na eksperymentalne fuksjowe stylizacje. Wprowadzanie koloru można zacząć od delikatnych dodatków w postaci chustki, opaski lub biżuterii. Z czasem fuksja może stać się głównym elementem stylizacji w postaci zwiewnej sukienki, marynarki lub kobiecego garnituru. Niezależnie czy chcemy wykorzystać ją jako element pierwszoplanowy, czy detal dopełniający outfit, fuksja doda codzienności nutkę temperamentu. Tak samo jak przekąski Crunlight, które nadają każdej chwili pełni smaku.
Czytaj więcej: Wiosna w kolorze fuksji – wyraź siebie z Crunlight
Cicha godzina w podlaskim oddziale NFZ
Podlaski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia w Białymstoku uruchomił w każdy wtorek od 14:00 do 15:00 cichą godzinę dla osób w spektrum autyzmu.
- W Podlaskim Oddziale Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia uruchomiliśmy tzw. cichą godzinę – mówi Maciej Bogdan Olesiński Dyrektor Podlaskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w Białymstoku.- Jest to czas przeznaczony na załatwienie sprawy przez osoby ze szczególnymi potrzebami zwłaszcza w spektrum autyzmu, dla których duża liczba dźwięków może być uciążliwa. W trakcie tej godziny w naszej sali obsługi klientów ograniczamy bodźce wzrokowe i słuchowe poprzez przyciemnienie świateł, wyciszenie telefonów i drukarek, wyłączenie komunikatów głosowych oraz ekranów LCD. Zwracamy także uwagę, aby rozmowy prowadzone przez pracowników i klientów odbywały się w sposób cichy i nie zakłócający spokoju osób ze szczególnymi potrzebami.
Zioła w służbie pięknego uśmiechu i zdrowych dziąseł
Firma Himalaya Wellness jest pionierem w wykorzystywaniu współczesnej nauki do ponownego odkrycia i potwierdzenia dobrodziejstw Ajurwedy. Marka już od ponad 90-ciu lat wykorzystuje w swoich produktach uzdrawiającą moc ajurwedyjskich ziół. Na ich bazie stworzyła również niezwykle skuteczne produkty do higieny i ochrony jamy ustnej z serii Gum Expert. Pasty i płyny Himalaya Gum Expert, pełne roślinnych składników aktywnych, to idealne rozwiązanie w codziennej pielęgnacji.
Ajurweda to system uzdrawiania, który narodził w Indiach ponad 5 tysięcy lat temu i opiera się na stosowaniu ziół w celu utrzymania dobrego zdrowia. Nowoczesne badania kliniczne pozwoliły na udowodnienie skuteczności wielu ajurwedyjskich preparatów ziołowych – aż 250 z nich trafiło następnie do składów produktów z logo Himalaya Wellness.
Czytaj więcej: Zioła w służbie pięknego uśmiechu i zdrowych dziąseł
Kampania „Nasz Klimat” zachęca Polaków do zmiany nawyków
Ministerstwo Klimatu i Środowiska rozpoczyna kampanię informacyjno-edukacyjną pod nazwą „Nasz Klimat”, której głównym celem jest podniesienie świadomości ekologicznej społeczeństwa na temat indywidualnych działań, jakie można podejmować na rzecz ochrony klimatu. Kampania potrwa do października 2022 r.
Kampania „Nasz Klimat” jest prowadzona wielokanałowo: za pośrednictwem m.in. mediów tradycyjnych (telewizja, prasa drukowana, radio) i Internetu (bannery, media społecznościowe – Facebook, Instagram, Twitter, YouTube, podcasty i serwisy VOD). Ważnym punktem jest podjęcie współpracy z blogerami i influencerami, którzy na co dzień poruszają zagadnienia związane z klimatem i ochroną środowiska.
Czytaj więcej: Kampania „Nasz Klimat” zachęca Polaków do zmiany nawyków