Szczęśliwy i pełny rozwój
- Sobota, 20 czerwiec 2015 17:36
Jeśli Twoje dziecko nie mówi, często płacze, krzyczy, nie potrafi się skupić, ma problemy z zapamiętywaniem, wołane po imieniu nie reaguje, sprawia wrażenie jakby nie rozumiało kierowanych do niego słów – nie czekaj! Skorzystaj z diagnozy specjalistów w Poradni „Alter”. Uzyskasz tam pomoc, która będzie potrzebna Tobie i Twojemu dziecku.
Rozwój każdego dziecka przebiega inaczej. Dzieci rozwijają się jak kwiaty, z których każdy jest inny. Kwitnie w nieco inny sposób i w nieco innym czasie. Można powiedzieć, że maluchy są jak piękna ukwiecona łąka, a nie jak pole hodowlanych tulipanów w Holandii. Chodzi o to, że nie każde odstępstwo od normy jest od razu nieprawidłowością w rozwoju. Jednak, by spać spokojnie i nie zastanawiać się, czy nie przegapiło się czegoś ważnego, warto zgłosić się z dzieckiem na badania, tym bardziej, że dzieciom w wieku od roku do sześciu lat można je zrobić bezpłatnie.
- Badania pomogą ocenić, czy dziecko rozwija się prawidłowo pod względem logopedycznym, poznawczym, emocjonalnym, społecznym i intelektualnym - mówi Dorota Urbanczyk, dyrektor Niepublicznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej „Alter” w Białymstoku. - Celem takich działań jest wczesne wykrycie i skorygowanie zaobserwowanych u dziecka nieprawidłowości w rozwoju, poprzez zajęcia odpowiednio dobrane do indywidualnych potrzeb malucha. Wcześnie zastosowane oddziaływania terapeutyczne pomogą zapobiec w przyszłości problemom w nauce, w relacjach z rówieśnikami oraz problemom emocjonalnym. Pomagamy dzieciom wrócić na właściwe tory rozwoju, aby pociecha była zdrowa, radosna, a przede wszystkim szczęśliwa.
Dlatego, jeżeli w zachowaniu i rozwoju dziecka zaniepokoi was to, że maluch nie mówi lub jego mowa jest niezrozumiała dla otoczenia, często płacze, krzyczy, nie potrafi się skupić, ma problemy z zapamiętywaniem, potrafi przez długi czas oglądać reklamy lub bajki, wołane po imieniu nie reaguje, nie odwraca się, ciągle biega lub skacze, samodzielnie nie załatwia potrzeb fizjologicznych, zatyka uszy, macha rączkami, sprawia wrażenie jakby nie rozumiało kierowanych do niego słów warto skontaktować się z poradnią psychologiczno-pedagogiczną.
- W badaniach prowadzonych w naszej poradni uczestniczą psycholodzy, logopedzi, pedagodzy i certyfikowani terapeuci integracji sensorycznej. U nas uzyskać można poradę, diagnozę, a także – jeśli będą ku temu przesłanki – opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju. Można skorzystać z bezpłatnej pomocy, która będzie potrzebna dziecku do pełniejszego i szczęśliwszego rozwoju. Warto dodać, że są takie problemy rozwojowe, które nie rozwiążą się same oraz, że nie ma na nie jednej skutecznej metody. Właśnie na takie dzieci czekamy i apelujemy do ich rodziców o wrażliwość oraz analizę wymienionych objawów. W rozwoju małych dzieci liczą się pierwsze lata ich życia, kiedy mózg jest bardzo plastyczny, każdy kolejny miesiąc lub rok czekania przy braku specjalistycznej terapii może przyczynić się do pogłębiania deficytów i zmniejszyć szanse na poprawę - wyjaśnia dyrektor placówki.
W terapii dziecka priorytetem jest zbudowanie z nim jak najlepszej relacji i zapewnienie maksymalnego poczucia bezpieczeństwa. Trzeba zadbać o przejrzystą strukturę zajęć, dobrą zabawę, warunki pracy pozwalające na rozwój, edukację, skupienie oraz relaks. Specjaliści z Poradni „Alter” pracują z dziećmi, ale też z ich rodzicami, wykorzystując do tego różnorodne metody terapeutyczne.
- Wychodzimy z założenia, że tylko kompleksowe i elastyczne podejście do trudności małego człowieka może być skuteczne. Każde dziecko wymaga indywidualnego traktowania, dlatego też plan terapii i sposób jego realizacji ustalamy dopiero po wnikliwym wywiadzie z rodzicami i obserwacjach dziecka – mówi Dorota Urbanczyk.
Metody, które zostaną zastosowane w terapii zależą w dużym stopniu od charakteru trudności dziecka, ale również od jego cech osobowości, wrażliwości oraz zainteresowań. Gdy pracuje się z dziećmi, dużą uwagę trzeba przywiązywać też do pracy z jego rodzicami, bowiem to właśnie oni spędzają najwięcej czasu ze swoją pociechą. Dlatego najlepsze efekty terapii osiąga się właśnie w pełnej współpracy z nimi.
- W naszej pracy staramy się tworzyć przyjazną relację z rodziną, dążąc do jak najlepszego przebiegu procesu terapeutycznego - dodaje na koniec dyrektor placówki.
MB
Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna „Alter” w Białymstoku zaprasza na bezpłatne specjalistyczne badania pod kątem oceny rozwoju dzieci, od chwili zauważenia niepokojących symptomów zaburzeń, do czasu podjęcia nauki w szkole. O przystąpieniu do badania decyduje kolejność zgłoszeń, gdyż program przewiduje ograniczoną liczbę miejsc. Obowiązuje wcześniejszy kontakt telefoniczny pod numerem: 533 604 901.