Uwierz w recykling
- Czwartek, 06 maj 2021 12:54
Nałęczowianka, jako pierwsza marka wody w Polsce, wprowadza dla wszystkich swoich formatów niegazowanych butelki wykonane w 50% z przetworzonego plastiku. To oznacza, że konsumenci, dla których troska o środowisko ma szczególne znaczenie, będą mogli swobodniej sięgać po wygodne dla siebie warianty naturalnej wody mineralnej.
Choć o ekologii mówi się już od dawna, to dopiero w ostatnich latach światowe dyskusje na temat ochrony środowiska i ograniczenia ilości odpadów nabrały tempa. Konsumenci dokonują bardziej odpowiedzialnych zakupowych wyborów, ograniczają użycie jednorazowych toreb i przykładają większą wagę do segregacji odpadów. Wzrost znaczenia kwestii związanych z ochroną środowiska wśród konsumentów szczególnie cieszy producenta Nałęczowianki, dla którego walka z odpadami z tworzyw sztucznych stanowi priorytet. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez Ipsos na zlecenie Nałęczowianki, zdecydowana większość Polaków (90%) uważa, że działania marek, które chcą być bardziej ekologiczne, powinny rozpoczynać się od stosowania odpowiednich opakowań. Więcej niż połowa (62%) zwraca uwagę na opakowania produktów, które kupuje. Aż 87% deklaruje, że chętnie kupiłoby wodę w butelce wykonanej z przetworzonego plastiku.
Coraz więcej marek wykorzystuje takie butelki, chociaż w większości przypadków oferta jest mocno ograniczona. Jednak od teraz kupujący mogą już wybierać spośród całej gamy wariantów, gdyż wszystkie formaty (0,33 L, 0,5 L, 0,75 L, 1 L, 1,5 L) niegazowanej naturalnej wody mineralnej Nałęczowianka są dostępne także w opakowaniach wykonanych w 50% z PET z recyklingu (rPET). Wystarczy wybrać butelkę z odpowiednim oznakowaniem, w rzucającym się w oczy zielonym kolorze i hasłem: „Jestem wykonana z innej butelki”.
- Jesteśmy pierwszą marką w Polsce z pełnym portfolio wody niegazowanej w opakowaniach wyprodukowanych z udziałem przetworzonego plastiku. Dzięki temu konsument może mieć pewność, że znajdzie swój ulubiony niegazowany format w butelce, która powstała częściowo z innych butelek. To bardzo ważne dla osób, dla których troska o środowisko ma szczególne znaczenie. Zapewniamy, że to nie ostatni nasz krok, gdyż jako firma zobowiązaliśmy się, że do 2025 roku 50% PET we wszystkich naszych butelkach będzie pochodziło z recyklingu. – mówi Katarzyna Sternowska, brand manager marki Nałęczowianka.
Plastik PET jest preferowanym rodzajem materiału wykorzystywanym do produkcji opakowań dla wody i napojów, ponieważ jest nie tylko lekki i bezpieczny, ale też właśnie w pełni nadaje się do recyklingu. Z przetworzonego PET mogą powstać kolejne butelki oraz różne inne przedmioty codziennego użytku. Dla przykładu z 35 butelek PET można wykonać bluzę polarową, z 5 – torbę na zakupy, a z 25 – wypełnienie dla trzech poduszek.
- Butelka PET to tak naprawdę nie odpad, a cenny surowiec, który w pełni nadaje się do recyklingu. Możemy dać jej drugie życie, umieszczając ją po opróżnieniu w odpowiednim, żółtym koszu na plastik. Dzięki temu będzie mogła trafić do sortowni, a następnie do zakładu prowadzącego recykling oraz ostatecznie wrócić do nas w nowej postaci – przekonuje Anna Kamińska z Organizacji Odzysku Opakowań Rekopol.
W swoich działaniach Nałęczowianka podkreśla, że odpowiednia segregacja plastikowych opakowań jest szczególnie ważna, by można było w pełni wykorzystać ich potencjał oraz dać im drugie i kolejne życie. W tym celu marka kontynuuje zainicjowaną w zeszłym roku kampanię „Uwierz w recykling”, z butelkami PET w roli głównej, które zastanawiają się, czym zostaną „w kolejnym wcieleniu” – słuchawkami, kurtką, butami, a może ponownie butelką. Dodatkowo Nałęczowianka rozwiewa powszechne mity na temat recyklingu i pokazuje, jak ten proces faktycznie wygląda. Co ważne, producent Nałęczowianki zobowiązał się, że do 2030 r. będzie odzyskiwać tyle butelek, ile wprowadza na rynek. W tym celu prowadzi wspólne działania edukacyjne m.in. z Organizacją Odzysku Opakowań Rekopol oraz współpracuje z branżą napojową i piwną na rzecz wprowadzenia systemu depozytowego w Polsce.
Wszystkie formaty wody niegazowanej Nałęczowianka w butelkach wykonanych w 50% z rPET dostępne są na rynku od kwietnia br. w szerokiej dystrybucji na terenie całego kraju.