Zdrowy Białystok

Niedziela, 24 11 11:34

Ostatnia modyfikacja:niedziela, 24 11 2024

Escape quest - ekscytujące gry książkowe

Escape Book Sam w Salem cov 300 dpi1 kopiaTych tomów nie czyta się w klasyczny sposób, od deski do deski. By w pełni cieszyć się fabułą, należy wykazać się spostrzegawczością, pomysłowością i sprytem podczas rozwiązywania zadań ukrytych na kartach książki. To wszystko po to, by przeżyć niesamowitą przygodę i przy okazji potrenować logiczne myślenie i kreatywność.
28 października nakładem Egmont Polska ukazały się kolejne książkogry z serii Escape Quest. „Sam w Salem” to historyczna wycieczka śladami czarownic, natomiast „Świat wirtualny” to zaproszenie do odkrycia tajemnic wirtualnej rzeczywistości. Oba tytuły można kupić na www.egmont.pl oraz w punktach sprzedaży gier i książek na terenie całego kraju.
Ktoś tu wspomniał o czarownicach?
Z tomem „Sam w Salem” czytelnik uda się na wycieczkę śladami czarownic. Fabuła książkogry przeniesie go do miasta Salem, gdzie w roku 1692 odbył się słynny proces ludzi oskarżonych o czary. W epoce religijnej gorączki i niewidzialnych wrogów ta fascynująca historia stała się ważniejsza niż kiedykolwiek. Panika wybuchła podczas wyjątkowo ostrej zimy. Siostrzenica pastora zaczęła wić się i wyć. W centrum kryzysu znalazły się nastolatki, głośne i dosadne. Histeria szybko się rozprzestrzeniła. Sąsiedzi oskarżali sąsiadów, mężowie żony, rodzice i dzieci oskarżali siebie nawzajem. Wszystko trwało niespełna rok – przez ten czas powieszono dziewiętnaście osób, jedną osobę ukamienowano.
Escape Book Swiat wirtualny cov 300 dpi1 kopia„Sam w Salem” to wciągająca przygoda, w której historia miesza się z okultyzmem, a czytelnik rozwiązując kolejne zagadki odkryje przerażające tajemnice mrocznego miasteczka, przy okazji odwiedzając najsłynniejsze zabytki Salem. Autorem książkogry „Sam w Salem” jest francuski ilustrator i autor gier Julien Mindel.
Miliony graczy uwięzionych w sieci... Zgadnij, kto jest ich jedyną nadzieją?
Tom „Świat wirtualny” to niezwykła wędrówka przez różne wirtualne światy. Przenosi czytelnika do roku 2101, w którym sztuczna inteligencja zarządzająca największą platformą VR wyrwała się spod kontroli i pogrążyła miliony użytkowników w śpiączce. Czytelnik okazuje się być jedyną osobą, która może naprawić sytuację. Pora włożyć kask i zanurzyć się w cyberprzestrzeń. Zadaniem czytelnika jest wyjść cało z zastawionych pułapek i nie zapaść w śpiączkę, jak reszta ofiar sztucznej inteligencji. „Świat wirtualny” ma trzy różne zakończenia w zależności od decyzji podjętych podczas gry.
Twórcą fabuły ”Świata wirtualnego” jest ilustrator, pisarz i grafik Pa Ming Chiu. Grę stworzyła francuska pisarka, Laurence Grenier. Autorem ilustracji do książkogry jest Dimitri Chappuis - ilustrator wielu gier planszowych i karcianych, a autorem ilustracji na okładce jest polski twórca - Mariusz Gandzel.
Daj się porwać
Seria Escape Quest to połączenie powieści paragrafowej z grą role-playing oraz łamigłówkami w stylu escape room. Przygody, tajemnice i ucieczki z zastawionych pułapek, a do tego wszystkiego solidny trening logicznego myślenia i wyciągania wniosków. W tych grach książkowych bohaterem jest sam czytelnik. Gra odbywa się offline i nie wymaga żadnych aplikacji, bo wszystkie niezbędne wskazówki znajdują się w książce. Mechanika gry skonstruowana jest w ten sposób, że rozwiązaniem zadania jest numer strony, na jaką należy się udać, by kontynuować opowieść. By znaleźć ukryte wskazówki i to zadanie rozwiązać, trzeba użyć specjalnych zakładek, a nawet przekręcać i zaginać strony. Czasem zadanie wymaga wycięcia elementu, dopasowania, zmierzenia go czy ułożenia jak puzzle, przez co poszczególne tomy serii Escape Quest nabierają mocno growego charakteru. Gamebooki z serii Escape Quest są przeznaczone do samodzielnej zabawy, ale czasem przydaje się pomoc rodziny czy znajomych. Mechanika gry pozwala na wspólne główkowanie nad zadaniami oraz dzielenie się wrażeniami z gry.
W maju br. w serii Escape Quest ukazały się dwie książkogry: „Poszukiwacze zaginionego skarbu” dla miłośników przygód spod znaku Indiany Jonesa oraz „Za garść neodolarów”  - propozycja dla odkrywców tajemnic cyberprzestrzeni.
W tomie „Poszukiwacze zaginionego skarbu” czytelnicy przeżyją niesamowitą przygodę szukając klucza do skarbu niedawno zmarłej Sarah Edson-Taylor – największej odkrywczyni stulecia. W ich ręce trafi kryjący wiele tajemnic pamiętnik poszukiwaczki, w którym ukryte są wskazówki prowadzące do skarbu. Podróżując po różnych zakątkach świata śladami Sarah Edson-Taylor, aby znaleźć zostawione przez nią wskazówki, czytelnik będzie starał się odszukać jej tajemniczy skarb. Po drodze czeka na niego mnóstwo pułapek i niebezpieczeństw.
Autorami tomu „Poszukiwacze zaginionego skarbu” jest grupa znanych i cenionych autorów gier Kaedama. W jej skład wchodzą: Antoine Bauza, Corentin Lebrat, Ludovic Maublanc i Théo Rivière. Książkę zilustrował Christophe Swal - ilustrator aktywny od prawie dwudziestu lat w świecie nie tylko gier planszowych i RPG, lecz także komiksów i literatury młodzieżowej.
„Za garść neodolarów” przenosi czytelnika do Los Angeles do 2062 roku. Atak nuklearny z 2047 roku spowodował, że kraj znalazł się w katastrofalnej sytuacji ekonomicznej. Megakorporacje trzymają władzę w skorumpowanym społeczeństwie, a zagubieni ludzie uciekają od nędzy do świata rzeczywistości wirtualnej. Legendy miejskie mówią o małej grupie hakerów, którzy starają się obalić dyktaturę korporacji. Dla czytelnika, młodego samouka w dziedzinie informatyki, wszystko to tylko miejskie legendy…aż pewnego wieczoru, gdy loguje się do sieci, na monitorze pojawia się dziwna wiadomość: „Dołącz do nas”…
Autorami gry są Corentin Lamy i Joffrey Ricome – dziennikarze „Le Monde”, specjalizujący się w cyfrowych technologiach. Książkę zilustrował Laurent Miny, współpracujący z wieloma francuskimi wydawcami czasopism i książek, takimi jak Bayard, Le Pré aux Clercs, Nestiveqnen, czy Hachette.

Szybki kontakt

  • Adres: ul. Bema 11, lok. 80, II piętro
    15-369 Białystok
  • Tel: 85 745 42 72
Jesteś tutaj: Strona główna Aktualności Escape quest - ekscytujące gry książkowe