Cash Lajf Balans w województwie podlaskim
- Poniedziałek, 09 marzec 2020 09:46
Przykład podlaskiej firmy Photon pokazuje, że nie trzeba wyjeżdżać do stolicy, by odnieść sukces na światową skalę. Opowiada o tym pierwszy z filmów kampanii edukacyjnej Cash Lajf Balans, którą przygotowało Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, by zainspirować młodych ludzi do założenia własnej działalności gospodarczej.
Kampania Cash Lajf Balans trwa od początku marca. Jej celem jest zachęcenie młodzieży ze szkół ponadpodstawowych, przede wszystkim w Polsce Wschodniej, do rozwoju własnych pasji i przekuwania ich w biznes. Ważnym elementem kampanii jest cykl specjalnie przygotowanych filmów edukacyjnych, których bohaterami są autentyczni, młodzi przedsiębiorcy z Polski Wschodniej. Cykl rozpoczyna historia Marcina Joki, twórcy robota edukacyjnego Photon.
Jak zaprogramować się na sukces?
Marcin Joka i jego wspólnicy stworzyli Photona, czyli interaktywnego robota edukacyjnego. Urządzenie jest świetnym narzędziem dydaktycznym, z którego można korzystać zarówno w szkole, jak i w domu. Wzbudza ono ciekawość dzieci i młodzieży, motywuje do poznawania nowych technologii oraz zwiększa zainteresowanie naukami ścisłymi i programowaniem.
W filmie Marcin mówi o tym, jak powstał pomysł na biznes, jakie wyzwania musiał podjąć i jak przekuć marzenia w sukces. M.in. jak dzięki konsekwentnym działaniom, testom i konsultacjom z rodzicami i dziećmi udało się dostosować robota do potrzeb nawet najbardziej wymagających odbiorców. Marcin opowiada o sposobie na zdobycie Funduszy Europejskich i pozyskanie inwestorów, co umożliwiło firmie działania na międzynarodową skalę.
Film można obejrzeć na kanale YouTube kampanii Cash Lajf Balans: https://www.youtube.com/watch?v=zLJ9zX_qEE0
Cykl inspirujących obrazów
Wszystkie osiem filmów stworzonych specjalnie na potrzeby kampanii ma charakter edukacyjny. Choć zostały utrzymane w lekkiej konwencji, dostosowanej do młodych odbiorców - poruszają poważne biznesowe zagadnienia. Często na przeszkodzie do własnego biznesu staje bowiem nie sam pomysł, lecz strach przed nieznanym. Takie uczucia towarzyszyły również bohaterom filmów, którzy dzielą się swoim doświadczeniem i pokazują, na czym warto skupić się na początku biznesowej drogi.
Cash Lajf Balans to nie tylko filmy
Twórcy kampanii przygotowali także grę edukacyjną Cash Lajf Balans, którą można bezpłatnie pobrać w sklepach Google Play i App Store. Gra to symulacja budowy własnego biznesu, która pomaga przećwiczyć w praktyce wyzwania przedstawione w filmach.
Na uczniów czekają także konkursy z atrakcyjnymi nagrodami. Zadania konkursowe są publikowane w każdy poniedziałek marca na stronie kampanii www.cashlajfbalans.pl, a udział w zabawie uczniowie mogą wziąć zarówno indywidualne, jak i zespołowo.
Skorzystać mogą i nauczyciele - na stronie kampanii umieszczono także gotowe scenariusze lekcji o biznesie, które można pobrać bezpłatnie i wykorzystać na różnych zajęciach – od przedsiębiorczości, przez język polski i angielski, po informatykę.
Aby zapewnić szerokie dotarcie do młodzieży, do współpracy zaproszono znanych youtuberów – twórców kanału „Matura to Bzdura” oraz gamera GilathissNew.
Więcej informacji i materiały do pobrania znajdują się na stronie: www.cashlajfbalans.pl.
Aktualności są publikowane również na profilach kampanii na Facebooku i Instagramie.
Kampanię na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej realizuje Fabryka Komunikacji Społecznej, która specjalizuje się w kampaniach o charakterze społecznym.
Patronami medialnymi kampanii są magazyn „Strefa Biznesu” oraz Radio Kampus.
Kampania jest współfinansowana z Funduszy Europejskich, z Programu Polska Wschodnia.