Cash Lajf Balans
- Wtorek, 03 marzec 2020 11:23
Wystartowała edukacyjna kampania Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej Cash Lajf Balans. Jej celem jest zachęcenie młodzieży z Polski Wschodniej do rozwoju swoich pasji i przekuwania ich w biznes.
Województwa Polski Wschodniej – lubelskie, podkarpackie, podlaskie, świętokrzyskie i warmińsko-mazurskie – mają najniższy wskaźnik przedsiębiorczości wśród młodzieży. Większość osób w wieku 15-19 lat, która mieszka na tych terenach, nie jest zainteresowana założeniem własnej działalności gospodarczej. To właśnie do nich, ich rodziców i nauczycieli jest skierowana kampania.
- Prowadzenie firmy i osiągnięcie sukcesu w biznesie to przede wszystkim wyzwanie, ale też nieustanny rozwój. Przedsiębiorca musi umiejętnie radzić sobie nie tylko z formalnościami, lecz także ze zmieniającym się rynkiem. Dla młodych i kreatywnych osób bycie własnym szefem może być atrakcyjną formą startu w życie zawodowe, ale też szansą na indywidualne kształtowanie swojego biznesu i jego otoczenia. Stawiamy na młodych ludzi, bo to inwestycja z najwyższą stopą zwrotu – mówi Małgorzata Jarosińska-Jedynak, minister funduszy i polityki regionalnej. - Warto dodać, że własna firma daje elastyczność czasową, dzięki której łatwiej zachować balans między pracą a życiem prywatnym. Założenie biznesu nie jest trudne, a brak kapitału nie musi być barierą – z pomocą przychodzą Fundusze Europejskie i profesjonalne doradztwo.
Twórcom kampanii zależy na tym, aby przekaz dotarł do młodych ludzi w prosty, przejrzysty i przyjemny sposób. Dlatego specjalnie na potrzeby kampanii powstał cykl ośmiu inspirujących filmów, poświęconych odrębnym zagadnieniom związanym z przedsiębiorczością i Funduszami Europejskimi. Bohaterami nagrań są młodzi przedsiębiorcy z Polski Wschodniej, którzy opowiadają o swoim pomyśle na biznes, wyzwaniach, jakie musieli podjąć na początku drogi i osiągniętych sukcesach. Dzięki filmom młodzież ma możliwość zainspirowania się historiami, zweryfikowania ich ze swoimi pasjami i marzeniami. Wszystkie filmy można obejrzeć na kanale YouTube kampanii.
Dodatkowo powstała gra edukacyjna na urządzenia mobilne Cash Lajf Balans. Aplikację można już bezpłatnie pobrać w sklepach Google Play i App Store. Pozwala ona wczuć się w rolę młodych przedsiębiorców. Jest to kreatywna forma nauki przez zabawę – młodzież odświeża wiedzę z zakresu przedsiębiorczości i poszerza ją o aspekty związane z prowadzeniem własnej firmy. Gracz sam decyduje o tym, ile pracuje, a ile korzysta z życia, zachowując przy tym niezbędną równowagę między pracą a życiem (work-life balance).
Dialog z młodymi ludźmi odbywa się w mediach społecznościowych. Powstały profile kampanii na Facebooku i Instagramie. Ponadto do współpracy zaproszono influencerów – MaturaToBzdura (najpopularniejsza sonda uliczna) i GilathissNew (youtuber gamingowy).
Od 2 marca w każdy poniedziałek na stronie kampanii www.cashlajfbalans.pl będą publikowane informacje o nowych konkursach. Zadania konkursowe są kreatywne, inspirują do myślenia w sposób przedsiębiorczy i twórczy. Uczniom dają możliwość pracy indywidualnej lub zintegrowania się w szkolnych zespołach. Do wygrania jest wiele atrakcyjnych nagród, które pomogą w rozwoju potencjału uczniów i szkół.
To nie wszystko! Kampania przeznaczona jest także dla nauczycieli. Otrzymają oni gotowe scenariusze lekcji dotyczące przedsiębiorczości, które pomogą w ciekawy sposób przekazać wiedzę z tego zakresu, nawet np. na informatyce! Materiały do pobrania znajdują się na stronie kampanii.
Wszystkie szczegółowe informacje na temat kampanii znajdują się na:
www.cashlajfbalans.pl
Facebook: www.facebook.com/CashLajf
Instagram: www.instagram.com/cash_lajf_balans
YouTube: Cash Lajf Balans
Kampanię na zlecenie Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, odpowiedzialnego za inwestowanie Funduszy Europejskich, w tym w rozwój przedsiębiorczości, realizuje Fabryka Komunikacji Społecznej, która specjalizuje się w opracowywaniu strategii i realizacji kampanii o charakterze społecznym.
Kampania jest współfinansowana z Funduszy Europejskich - z Programu Polska Wschodnia.
Patronami medialnymi kampanii są magazyn „Strefa Biznesu” i Radio Kampus.